Název projektu: | Virtuální realita ve výuce na ZŠ Dobrá |
---|---|
Registrační číslo projektu: | CZ.06.04.01/00/22_037/0003083 |
Rozpočet projektu: | 4 318 221,20 Kč |
Financování projektu: | příspěvek Evropské unie 85 %, státní rozpočet 5 %, vlastní zdroje 10 % |
Realizace projektu: | rok 2024 |
Předmětem projektu je vybudování Polyfunkční učebny s podporou virtuální reality a robotiky s kapacitou 30 žáků na Základní škole Dobrá, příspěvková organizace. Učebna umožní přiblížit virtuální realitu nejen žákům, ale také učitelům a zejména dojde ke zpestření výuky a držení kroku s moderní výukou.
Hlavním cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na Základní škole Dobrá, příspěvková organizace v oblasti základního vzdělávání (v přírodních vědách, polytechnice a v práci s digitálními technologiemi), včetně zvýšení její dostupnosti.
Videoukázka z polyfunkční učebny:
Naše základní škola se dlouhodobě zaměřuje na moderní a inovativní výuku, což potvrzuje také vznik nové polyfunkční učebny s podporou virtuální reality, která byla financována v rámci 37. výzvy IROP – Základní školy – SC 4.1. (ITI). Realizace této učebny reagovala na současné potřeby školy, která se potýká s nedostatkem prostoru pro výuku algoritmizace a programování. Moderní polyfunkční učebna vznikla v budově staré školy a bude sloužit především k výuce přírodovědných předmětů a informatiky. Hlavním cílem projektu je zvýšit přírodovědnou gramotnost žáků, rozvíjet novou informatiku a přizpůsobit výuku moderním trendům. Abychom mohli efektivně využívat všechny dostupné pomůcky a technologie, je samozřejmě nutné také vzdělávání učitelů v nových technologiích.
Co všechno nová učebna nabízí?
Virtuální realitu: Žáci si budou moci prohlédnout různé přírodní úkazy, chemické reakce nebo dokonce lidské tělo zblízka a v 3D.
Robotické sady: Programování a ovládání robotů přinese žákům spoustu zábavy a rozvine jejich logické myšlení.
3D tisk a sken: Žáci si budou moci vytvořit vlastní 3D modely a vytisknout si je.
Moderní vybavení: Mikroskopy, výukové sady, počítače, notebooky a další pomůcky doplní virtuální realitu a robotiku.
Příjemné prostředí: Nová podlaha a moderní nábytek nabízí ideální podmínky pro učení.
Závěrem bych chtěla nové učebně popřát, aby se stala nejen pro žáky, ale i učitele inspirativním prostředím a aby moderní technologie a inovativní přístup k výuce přinesly žákům nejen nové znalosti, ale také radost z objevování a učení.
Mgr. Radka Otipková, ředitelka