Tito učitelé se do programu samostatně přihlásili, byli seznámeni s programem a cílem projektu, a mají proto vysokou motivovanost pracovat s vybranými třídami nejen v průběhu tohoto školního roku, ale také v letech následujících. Čtyři z nich jsou členové školního poradenského pracoviště (školní psycholožka, výchovní poradci pro první a druhý stupeň a metodik prevence), kteří pak mohou nezávisle na třídních učitelích kontinuálně a systematicky provádět program s cílovými třídami od třetího po sedmý ročník, kde nebudou působit vybraní třídní učitelé. Další zapojení učitelé jsou 3 třídní učitelé prvního stupně a 5 třídních učitelů druhého stupně. Tito učitelé budou moci samostatně provádět uvedený program ve skupinách žáků od třetího až po osmý ročník během svých hodin, kdy ve třídě působí. Učitel má v programu roli průvodce dětí na cestě k pohodě.
Zároveň tito učitelé dne 9. 9. 2024 absolvovali dva ukázkové tříhodinové programy vedené zkušenou lektorkou: pro 3.-5. třídy s názvem „Mise“ a 6.-8. třídy s názvem „Na stopě“. Programy byly navázané na předchozí školení - pro podporu motivace a dobré praxe pro pedagogy, kteří budou s programem pracovat. Cílem bylo, aby viděli práci lektora v programu naživo a získali co nejvíce zkušeností pro následnou organizaci programů ve zvolených třídách během celého školního roku.
Učitelé se po těchto školeních stanou leadery a profíky na zvládání konfliktních situací ve třídě a nastává práce s jednotlivými vybranými třídami. Dlouhodobý program pro děti je rozčleněn do pěti až osmi měsíců během školního roku, který zahrnuje pět až deset aktivit a snadné začlenění do různých předmětů. Věříme, že se jim jejich práce bude dařit.
Za ZŠ Dobrá Mgr. Hana Vavrušová, metodik prevence