V rámci zapojení do programu Prazdroj lidem v roce 2014 jsme získali finanční dar ve výši 380 000 Kč na realizaci projektu Dobrá zahrada – poznání a zábava! Dar byl určen na terénní úpravy atria, přípravu suchého koryta řeky, nákup rostlinného materiálu, pořízení dřevěných prvků zahrady a informačních tabulí k jednotlivým prvkům arboreta. Na financování se podílel také Klub rodičů při ZŠ Dobrá částkou 100 000 Kč. Do atria v průběhu let pořizujeme neustále nové prvky, například v roce 2024 jsme z finančního daru Lesů ČR pořídili naučný dendrofon a naučnou tabuli Strom poznání, která popisuje strom jako domov a útočiště lesní fauny.
Současná podoba atria umožňuje pobyt venku i v případě slunečných a horkých dní. V budoucnu je našim cílem vytvořit v atriu prostory, kde by mohli děti trávit čas i za nepřízně počasí. Ve školním atriu jsou vysazeny naše nejběžnější dřeviny - stromy listnaté i jehličnaté, keře a byliny. Žáci mají možnost se s nimi seznámit prostřednictvím cedulek a popisků. Zároveň je v atriu naučná poznávací tabule s obrázky našich nejznámějších skupin hmyzu. Část prostor za školní budovou necháváme ležet ladem a nekosíme, aby i hmyz našel své zázemí a útočiště. Školní ekotým v atriu vytvořil a vyrobil hmyzí hotely a škvorovníky a zasazuje se tak o zvyšování biodiverzity našeho okolí. Součástí atria je i jeden velký hmyzí hotel, který každoročně poskytuje „ubytování“ mnoho skupinám i jedinců z říše hmyzu.
Ve školním atriu je malé jezírko s vodními a vodomilnými rostlinami, které zároveň slouží jako pítko ptákům a některým skupinám obratlovců i bezobratlých.
S žáky jsme vybudovali 3 bylinkové spirály, ve kterých pěstujeme naše nejznámější bylinky a také okrasné rostliny. Občas vaříme s dětmi bylinkové čaje, nebo některé bylinky využíváme v rámci výuky vaření. Žáci 9. ročníku se v rámci projektu každoročně zasazují o údržbu atria jako je například stříhání keřů, pletí, nátěry, návoz mulčovací kůry atd. S ostatními skupinami žáků pečujeme o atrium celoročně v rámci výuky pracovních činností.
Celé atrium je protkáno sítí cestiček a chodníčků s lavičkami, kde mohou děti trávit velkou přestávku a také přestávku při čekání na odpolední výuku. Zároveň v atriu tráví čas žáci navštěvující odpolední družinu.