Jste na stránce: Základní škola Archiv Články

  Zpět na výpis článků

Projekt Rostliny a živočichové přírodních společenstev

Od 27. do 31. 5. se žáci čtvrtých ročníků (v rámci projektové výuky) věnovali tématu: Rostliny a živočichové přírodních společenstev (se zaměřením na vodní ekosystémy – ekosystém rybník a řeka).

V hodinách českého jazyka se žáci věnovali textu o Líném sumci, který budou předčítat žákům 1. ročníků. V hodině výtvarné výchovy si k tomuto čtení připravili také kulisy – obrázky jednotlivých druhů ryb, které se v textu objevují. V dalších hodinách českého jazyka pracovali s různými úryvky z textu o Línem sumci. V těchto úryvcích vyhledávali podstatná jména a slovesa, určovali jejich mluvnické kategorie a přepisovali text do budoucího nebo přítomného času.

V hodinách anglického jazyka žáci pracovali s tištěnými slovníky a vyhledávali slovíčka, která se vztahují k tématu ekosystém rybník. Také pomocí vazeb There is / There are popisovali obrázek, na kterém byli různí živočichové z tohoto ekosystému.

V hodinách matematiky žáci počítali spotřebu vody domácností, zamýšleli se nad svou vlastní spotřebou vody v domácnosti a převáděli a porovnávali hmotnosti ryb.

V přírodovědě se žáci věnovali ekosystému rybník a ekosystému řeka. Pracovali také na pracovním listě, kde zaznamenávali, které rostliny a živočichové se vyskytují v okolí vody.

V rámci celého projektového týdne žáci vytvářeli lapbook o vodě, ve kterém zpracovávali různé zajímavosti o vodě, zaznamenali si zde písničky, knihy a pořekadla o vodě.

V rámci projektového týdne šli žáci také na přírodovědnou vycházku okolo řeky Morávky, kterou nám zprostředkovalo Muzeum Beskyd, v čele s paní průvodkyní paní Bc. Zuzanou Hlaváčovou. Žáci si za pomocí „Emilek“ vyzkoušeli pochytat drobné bezobratlé živočichy, které se snažili rozpoznat pomocí určovacího klíče. Po cestě paní průvodkyně žákům sdělovala různé zajímavé informace o ptácích a živočiších, kteří se v okolí Morávky vyskytují. Žáci došli také k soutoku řek Morávky a Ostravice, kde pozorovali, jak jsou proudy řek rozdílné – Ostravice pomalu a líně protékala, zatímco proud Morávky byl velmi rychlý a divoký. Na závěr vycházky si žáci mohli pomocí malých mikroskopů prohlédnout z blízka různé druhy rostlin, popřípadě svou vlastní kůži.

Projektový týden byl skvělou příležitostí pro žáky, aby se dozvěděli více o ekosystému voda a zamysleli se nad svou spotřebou vody v domácnosti. Tento týden si žáci velice užili.

Mgr. Kristýna Burečková, Mgr. Jarmila Kročková, Mgr. Alexandra Blažková

 

 ,


Vloženo: 4. 6. 2024

logo
Základní škola Dobrá,
příspěvková organizace

Dobrá 860, 739 51 Dobrá

Telefon: (sekretariát):
558 412 461, 734 802 097
E-mail: zsdobra@zsdobra.cz
Datová schránka: sjmfdf6

Zpracování cookies  

Používáme cookies k optimalizaci webových stránek a služeb.
  Nezbytné cookies (funkčnost stránek)
Cookies třetích stran   Youtube - přehrávání vložených youtube videí
  Google analytics - statistika návštěvnosti
Vše o cookies, které používáme.