Jste na stránce: Základní škola Archiv Články

  Zpět na výpis článků

Úhel pravý nebo levý, který je lepší

V květnu se deset žáků naší školy zúčastnilo projektového dne Místního akčního plánu (MAP) s názvem \"Úhel pravý nebo levý, který je lepší\". Akce proběhla zvlášť pro první a druhý stupeň.

V úterý 21. května 2024 pět žáků 6. ročníku navštívilo základní školu v Hukvaldech, kde si zábavnou formou procvičovali znalosti o úhlech a jejich využití. Aby si lépe uvědomili, kde se s nimi setkají v životě, vydali se na společnou procházku po okolí školy. Hledali a fotili úhly na všech objektech, které potkali - sloupy, ploty, střechy. Objevili toho opravdu velmi mnoho. Své úlovky po návratu do školy zaznamenávali na papír a mezi sebou porovnávali. Po výborné svačince, kterou měli pro ně pořadatelé připravenou, se rozdělili do pěti sedmičlenných družstev, které si po daném časovém limitu vyměnily stanoviště, aby splnili všechny úkoly. Část žáků formou her nejdříve procvičovala vlastnosti úhlů, skládala obrazce s danými úhly, dopočítávala velikosti úhlů, doplňovala názvy úhlů. Druhá část dostala dřevěnou stavebnici domečku, který měli složit, případně i nabarvit. Při skládání členitého domečku prokázali nejen svou prostorovou představivost, šikovnost, ale také schopnost pracovat podle návodu. Své výtvory si děti pak mohly vzít s sebou domů. Tři nejlepší domky byly navíc oceněny. Dva z nich vytvořili naši žáci.

O týden později 28. května pět žáků 4. ročníku navštívilo základní školu v Dobraticích. Cílem této akce bylo zábavnou a interaktivní formou seznámit žáky s tématem úhlů. Na akci přijeli žáci 3. a 4. ročníků z devíti základních škol Pobeskydí. Po rozdělení do pěti skupin po devíti si děti prošly stanoviště, kde se dozvěděly o různých typech úhlů (ostrý, tupý, pravý, nulový, přímý, konkávní a plný) a jejich vrcholu. Na stanovištích si děti mohly vyzkoušet různé aktivity - stavění staveb z kvádrů, práci s buzolou, třídění úhlů podle jejich velikosti, rýsování vysněného domu pomocí pravítka a kružítka, seznámení s různými měřidly a práci s vodováhou či skládání tangramů. Zjistili jsme, že tangram pochází z Číny a skládá se ze sedmi různých geometrických prvků, nazývaných tany. Cílem hry je vytvořit různé obrázky nebo tvary pomocí všech sedmi tvarů, aniž by se překrývaly. Tangram je skvělý způsob, jak procvičovat logické myšlení a kreativitu. Existuje více než 5 000 možných tvarů, které lze pomocí těchto sedmi tvarů vytvořit.

Akce se všem zúčastněným žákům i pedagogům líbila. Děti si užily zábavné a poučné aktivity a také se dozvěděly mnoho nového o úhlech.

Mgr. Alexandra Blažková a Mgr. Dagmar Pohludková

  image gallery

,


Vloženo: 31. 5. 2024

logo
Základní škola Dobrá,
příspěvková organizace

Dobrá 860, 739 51 Dobrá

Telefon: (sekretariát):
558 412 461, 734 802 097
E-mail: zsdobra@zsdobra.cz
Datová schránka: sjmfdf6

Zpracování cookies  

Používáme cookies k optimalizaci webových stránek a služeb.
  Nezbytné cookies (funkčnost stránek)
Cookies třetích stran   Youtube - přehrávání vložených youtube videí
  Google analytics - statistika návštěvnosti
Vše o cookies, které používáme.