Nevíte co s tričkem se skvrnami, které už nejdou vyprat? My vám poradíme…
Ve volitelném předmětu Ekologická výchova jsme si právě taková trička vylepšili. Stačí vám k tomu tričko, štětec, voda, barva na textil a hlavně listy stromů. Listy podle vlastní fantazie nabarvěte barvou a otiskněte na tričko stranou, kde jsou zřetelné žilky. Když barva na tričku uschne, musíte ji zafixovat přežehlením přes pečící papír. Tričko je hotové a je zase jako nové, ale ještě hezčí. Posuďte sami, jak se nám to povedlo.
Žáci Vp Ekologická výchova 9. AC
----
Stejně jako v minulém roce i letos se žáci 6. tříd seznámili s tím, co je to květ a květenství. Naučili se rozlišit dva základní typy květenství – hroznovité a vrcholičnaté. Ze špejlí a luštěnin si ve dvojicích vyrobili modely různých typů květenství. Museli dodržet délku stonků tak, aby jejich model odpovídal skutečnému květenství různých rostlin. Společně zhotovili např. jehnědu, hlávku, hrozen, vrcholík, vidlan a mnoho dalších. Svá květenství si třídní kolektivy vystavily na nástěnce ve třídě. Jak se jim to podařilo, posuďte sami.
V první polovině měsíce října byla na naší škole vyhlášena soutěž ve sběru starého papíru. Proto se žáčci 4. ročníku dohodli společně s paní učitelkou Blažkovou a paní učitelkou Novákovou využít staré kartony a noviny k výtvarnému tvoření na téma podzim. Děti stříhaly, lepily a skládaly podzimní stromy a draky.
I v přírodovědě se zabývali ekologickým problémem, který se týkal aktivit člověka, které chrání nebo ničí životní prostředí a jeho zdraví. Na toto téma děti nakreslily obrázky o tom, jak my lidé chráníme, nebo ničíme přírodu.
Mgr. Alexandra Blažková a žáci 4. tříd
Několik vyučovacích hodin přírodopisu jsme věnovali buňce – základní stavební jednotce všech živých organismů. Na modelech, vyrobených z brambor, jsme se naučili rozlišovat buňku rostlinnou a buňku živočišnou. Vytvořili jsme si „bramborové lodičky“ s ústrojky, které umožňují buňce žít. V další hodině jsme si do pracovního listu buňky podle našich modelů zakreslili a vytvořili si o ní hezkou básničku.
Také jsme se učili buňky pozorovat mikroskopem. Připravili jsme si mikroskopický preparát z listů cibule. Nebylo to jednoduché, a dokonce někteří z nás museli preparát zhotovit ještě jednou. Nakonec se všem povedl a my jsme se snažili buňky cibule, několikrát zvětšené, přesně zakreslit. To byl pro mnohé z nás nelehký úkol. Vždyť to byl úkol zcela nový. Myslíme si však, že i tento jsme zvládli.
Zúčastnili jsme se výukového programu Jak vaří rostlina a od lektorky jsme dostali pochvalu za to, kolik toho o buňce už umíme. Díky různým praktickým úkolům jsme se dověděli mnoho zajímavostí o rostlinách. Nakonec jsme si společně „uvařili“ cukr jako potravu pro rostlinu pomocí důležitého děje – fotosyntézy.
Zakončením celého našeho „buňkování“ bylo vytvoření pětilístku o buňce. Zde je jeden její příklad:
Mgr. Květoslava Lysková a žáci 6. tříd