Jste na stránce: Základní škola Archiv Články

  Zpět na výpis článků

Podzimní malování 2011

Nevíte co s tričkem se skvrnami, které už nejdou vyprat? My vám poradíme…

Ve volitelném předmětu Ekologická výchova jsme si právě taková trička vylepšili. Stačí vám k tomu tričko, štětec, voda, barva na textil a hlavně listy stromů. Listy podle vlastní fantazie nabarvěte barvou a otiskněte na tričko stranou, kde jsou zřetelné žilky. Když barva na tričku uschne, musíte ji zafixovat přežehlením přes pečící papír. Tričko je hotové a je zase jako nové, ale ještě hezčí. Posuďte sami, jak se nám to povedlo.

Žáci Vp Ekologická výchova 9. AC


----

Květenství

Praktický úkol v hodinách přírodopisu

Stejně jako v minulém roce i letos se žáci 6. tříd seznámili s tím, co je to květ a květenství. Naučili se rozlišit dva základní typy květenství – hroznovité a vrcholičnaté. Ze špejlí a luštěnin si ve dvojicích vyrobili modely různých typů květenství. Museli dodržet délku stonků tak, aby jejich model odpovídal skutečnému květenství různých rostlin. Společně zhotovili např. jehnědu, hlávku, hrozen, vrcholík, vidlan a mnoho dalších. Svá květenství si třídní kolektivy vystavily na nástěnce ve třídě. Jak se jim to podařilo, posuďte sami.


Potravní pyramida


Ekotvoření 4. tříd

V první polovině měsíce října byla na naší škole vyhlášena soutěž ve sběru starého papíru. Proto se žáčci 4. ročníku dohodli společně s paní učitelkou Blažkovou a paní učitelkou Novákovou využít staré kartony a noviny k výtvarnému tvoření na téma podzim. Děti stříhaly, lepily a skládaly podzimní stromy a draky.

I v přírodovědě se zabývali ekologickým problémem, který se týkal aktivit člověka, které chrání nebo ničí životní prostředí a jeho zdraví. Na toto téma děti nakreslily obrázky o tom, jak my lidé chráníme, nebo ničíme přírodu.

Mgr. Alexandra Blažková a žáci 4. tříd


Buňka - pokaždé trochu jinak

Několik vyučovacích hodin přírodopisu jsme věnovali buňce – základní stavební jednotce všech živých organismů. Na modelech, vyrobených z brambor, jsme se naučili rozlišovat buňku rostlinnou a buňku živočišnou. Vytvořili jsme si „bramborové lodičky“ s ústrojky, které umožňují buňce žít. V další hodině jsme si do pracovního listu buňky podle našich modelů zakreslili a vytvořili si o ní hezkou básničku.

Také jsme se učili buňky pozorovat mikroskopem. Připravili jsme si mikroskopický preparát z listů cibule. Nebylo to jednoduché, a dokonce někteří z nás museli preparát zhotovit ještě jednou. Nakonec se všem povedl a my jsme se snažili buňky cibule, několikrát zvětšené, přesně zakreslit. To byl pro mnohé z nás nelehký úkol. Vždyť to byl úkol zcela nový. Myslíme si však, že i tento jsme zvládli.

Zúčastnili jsme se výukového programu Jak vaří rostlina a od lektorky jsme dostali pochvalu za to, kolik toho o buňce už umíme. Díky různým praktickým úkolům jsme se dověděli mnoho zajímavostí o rostlinách. Nakonec jsme si společně „uvařili“ cukr jako potravu pro rostlinu pomocí důležitého děje – fotosyntézy.

Zakončením celého našeho „buňkování“ bylo vytvoření pětilístku o buňce. Zde je jeden její příklad:


Mgr. Květoslava Lysková a žáci 6. tříd

Jak vaří rostlina


Mikroskopování


Modely



Vloženo: 8. 11. 2011

logo
Základní škola Dobrá,
příspěvková organizace

Dobrá 860, 739 51 Dobrá

Telefon: (sekretariát):
558 412 461, 734 802 097
E-mail: zsdobra@zsdobra.cz
Datová schránka: sjmfdf6

Zpracování cookies  

Používáme cookies k optimalizaci webových stránek a služeb.
  Nezbytné cookies (funkčnost stránek)
Cookies třetích stran   Youtube - přehrávání vložených youtube videí
  Google analytics - statistika návštěvnosti
Vše o cookies, které používáme.