Programování, kódování a robotika …
Současné trendy výuky informatiky kladou důraz na tzv. informatické myšlení, a proto neleníme a v pátek 3. března se naši žáci 4. ročníku zúčastnili soutěže s názvem Ozoboti na dráze. Ozobot u dětí rozvíjí kreativitu, logické a informatické myšlení, učí základům programování. Ozobot lze rychle a snadno programovat pomocí kresby – barevných kódů.
Na žáky čekalo 5 soutěžních úkolů – nakreslení čáry, tak aby Ozobot projel bludištěm; dokreslení správných ozokódů s dojezdem do záchytných bodů; spojení předdefinovaných cest s cílem projetí trasy za nejkratší dobu (max. za 30 s); rozmístění ozokódu jen do míst se správně vyřešeným matematickým příkladem; správné umístění ozokódů do dopravní mapy s dojezdem do cíle (procvičování směrových dopravních značek).
Všech 16 soutěžících žáků obdrželo sladkou odměnu, klíčenku ve tvaru Ozobota a certifikát úspěšného absolventa programátorského klání s Ozoboty. Vítězné týmy navíc dostaly medaile vytištěné na 3D tiskárně, diplomy a cenu pro vítěze.
Děkuji všem zúčastněným žákům a těším se na další akce v rámci algoritmického myšlení.
M. Kuboňová
Fotogalerie: